Din estimarile FORT, bugetul de stat este prejudiciat anual cu zeci de milioane de euro din cauza transportului ilicit si neautorizat, in conditiile in care este necesara de o singura modificare legislativa pentru combaterea „pirateriei“, respectiv eliminarea sintagmei „in mod repetat“, aplicabila persoanelor fizice in legea taximetriei. „Zilnic, la nivelul judetelor, in trafic interjudetean, dar si international, sub ochii autoritatilor de control, inclusiv din vami, cateva mii de masini desfasoara transport ilegal, fara ca posesorii acestora sa plateasca macar un leu catre bugetul de stat. Politia rutiera ridica de cele mai multe ori din umeri, iar angajatii Politiei de frontiera sunt legati la ochi in raport cu retelele transportatorilor ilegali de pasageri, care agata de regula si o remorca de coletarie sau tracteaza o platforma pentru a aduce din Vest autoturisme second-hand“.
Potrivit unui calcul estimativ efectuat de FORT, in cazul unui transport ilegal catre Italia cu un microbuz 8+1 locuri, care transporta si coletarie, se incaseaza aproximativ 1.500 de euro pe sens, din care se cheltuie maximum 200 de euro pentru carburant si taxe de drum. Astfel, din doua curse tur-retur Romania-Italia pe saptamana, un pirat poate incasa 5.000 de euro cu un singur microbuz. Reteaua de transport international ilegal insa numara peste 2.000 de astfel de autovehicule, unele inmatriculate in Bulgaria si avand o stare tehnica necorespunzatoare, sute mii de km la bord si soferi care dorm maximum 20 de ore/saptamana.
Din discutiile purtate de conducerea FORT cu unii presedinti ai consiliilor judetene reiese ca si acestia sunt socati de fenomenul transportului ilegal, recunoscand in sfarsit faptul ca fluxurile de pasageri, mobilitatea si siguranta acestora, programele de transport, capacitatile si investitiile sunt date total peste cap.